jueves, 11 de enero de 2018

Fem Robòtica a l'Educació Infantil!




Utilitzar la Robòtica com un sistema d'aprenentatge on s'utilitzen els robots amb la fi de potenciar el desenvolupament d'habilitats i competències, personalment, no ho veia com a eina metodològica fins que em van explicar la xerrada d'un alumne de 4t.

Em van explicar les eines que aquest noi havia presentat; el Bee-Bot i el Makey-Makey, i la seva funcionalitat. Quan vaig arribar a casa vaig buscar informació d'aquestes eines metodològiques i em vaig adonar que a moltes escoles, especialment el Bee-Bot, l'utilitzaven com a un recurs més i fins i tot, em vaig sorprendre quan vaig llegir "L'Escola Sant Gervasi Cooperativa ha apostat per implantar la Robòtica al seu Projecte Educatiu de Centre" a la pàgina web http://educaciodema.cat/qui-es-qui/experiencia/la-robotica-lescola  de l'autora Ana Padilla Sánchez. 

El fet de veure que algunes escoles ja ho implementaven fins i tot al seu PEC encara em va encuriosir més. Per consegüent vaig cercar més informació sobre aquesta proposta educativa i quins eren els beneficis que aportaven als infants. Vaig adonar-me'n, mitjançant alguns vídeos i comentaris de diferents professors/es, que potencïa el llenguatge direccional, girs, lateralitat i altres conceptes espacials bàsics. A més a més, en potencïa d'altres, n'estic segura.  
Resultado de imagen de makey make

Així doncs, me n'he adonat que la robòtica és un ús pedagògic més. A més a més, un dels grans avantatges és que possibilita  l'aprenentatge significatiu basat amb el joc!

Resultado de imagen de bee-bots educación


No hay comentarios:

Publicar un comentario